فلش گوشی شیائومی با پردازنده کوالکام به دو روش ساده!

فلش گوشی شیائومی با پردازنده کوالکام را در این مقاله براحتی به شما آموزش خواهیم داد! این کار دو روش ساده دارد که براحتی قابل انجام هستند. بطور کلی، نحوه فلش گوشی شیائومی پیچیده نیست و می توان این کار را با چند کلیک ساده انجام داد! در این آموزش قرار است فلش شیائومی با نرم افزار Qfil و MiFlash را یاد بگیرید! همچنین بهتر است قبل از هزینه کردن برای فلش گوشی شیائومی با پردازنده های مختلف، ابتدا این آموزش موبایل کالج (مرکز آموزش تعمیرات موبایل در تبریز) را بخوانید! مسلما نظر شما درباره سختی فلش گوشی های شیائومی تغییر خواهد کرد…

چرا نیاز به فلش گوشی شیائومی داریم؟

یادگیری فلش گوشی شیائومی با پردازنده کوالکام می تواند خیال شما را از بابت مشکلات احتمالی گوشی راحت کند. گاهی اوقات، مشکلات خاصی برای گوشی ها پدید می آید که نمی توان بدون فلش این مشکلات را رفع کرد. در این حالت، بهتر است ابتدا گوشی خود را فلش کنید و برای این کار، باید ابتدا فلش گوشی شیائومی را به طور کامل فرا بگیرید.

فلش شیائومی را می توان براحتی انجام داد ولی این کار اصول خاصی دارد. باید ابتدا بدانید که این کار اگر به درستی انجام نشود، ممکن است مشکلاتی را برای گوشی شما پدید آورد. نرم افزار های مختلفی برای انجام فلش گوشی های شیائومی وجود دارد که در این مقاله قرار است به بررسی دو نرم افزار مهم بپردازیم.

ابتدا خطرات فلش زدن شیائومی در خانه را بدانید و سپس اقدام به این کار بکنید! ما در این مقاله آموزش تعمیرات موبایل (مرکز تعمیرات غیر حضوری موبایل) قصد داریم شما را با آموزش فلش گوشی شیائومی با پردازنده کوالکام آشنا کنیم.

مزایا و معایب فلش شیائومی های پردازنده Qualcomm

پردازنده های کوالکام در شیائومی از محبوب ترین پردازنده ها هستند. این پردازنده ها در این گوشی قلق های خاصی دارند که یادگیری آن ها خالی از لطف نیست! بطور کلی، فایل های سیستمی که روی پردازنده های کوالکام نصب می شوند، با دیگر پردازنده ها اختلافاتی دارند.

فلش شیائومی با پردازنده کوالکام را می توان یکی از کار های مهم ولی حساس دانست. شاید شما نیاز داشته باشید تا گوشی قفل شده خود را باز کنید و یا حتی بخواهید رام جدیدی روی گوشی خود نصب کنید. در این مواقع، نیاز به فلش کردن گوشی خود دارید. بهتر است برای این کار، ابتدا چک کنید که مدل شیائومی شما براحتی فلش می شود یا خیر.

مزایای فلش گوشی های شیائومی بسیار زیاد اند؛ اگر این کار را با نصب رام جدید مکمل کنید، باعث افزایش دسترسی شما به برخی امکانات گوشی خواهد شد. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که می توانید با استفاده از فلش، تمام اطلاعات اضافی و فایل های کچ گوشی را به یکباره حذف کنید. این کار باعث افزایش سرعت گوشی شیائومی نیز خواهد شد.

البته حذف شدن یکباره تمامی اطلاعات گوشی، می تواند نوعی عیب نیز برای فلش شیائومی باشد! شاید شما به اطلاعات درون گوشی نیاز داشته باشید و این اتفاق به یکباره بیافتد. در این صورت، پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصین ما در موبایل کالج (مرکز تعمیرات غیر حضوری موبایل در ایران) تماس بگیرید تا مشکل شما به خوبی بررسی شود.

آموزش فلش شیائومی با پردازنده کوالکام با استفاده از نرم افزار MiFlash

برای انجام فلش گوشی شیائومی با پردازنده کوالکام با استفاده از نرم افزار MiFlash کار خاصی ندارید! ابتدا باید این نرم افزار را دانلود کنید. سپس دقت داشته باشید که از تمامی اطلاعات گوشی خود بکاپ بگیرید تا هیچ مشکلی پس از فلش شیائومی برای شما پیش نیاید. همینطور شارژ گوشی خود را بررسی کنید تا ببینید که گوشی به اندازه کافی شارژ داشته باشد. سپس مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا فایل فلش گوشی شیائومی متناسب با مدل خود را دانلود کنید.
  • سپس این فایل را اکسترکت کرده و چک کنید که پسوند tgz داشته باشد. اگر پسوند ها غیر از آن بود، بهتر است پسوند را به tgz تغییر دهید.
  • اگر در این مرحله خطا می بینید، به دلیل این است که در یوزرنیم کامپیوتر یا فولدر شما، یک فاصله وجود دارد. این فاصله را پاک کنید تا مشکل شما حل شود.
  • سپس رام را متناسب با گوشی خود دانلود کرده و سپس در فولدری در درایو سی قرار دهید.
  • نرم افزار فلش را باز کنید. برای این کار باید نرم افزار MiFlash Beta را اجرا کنید.
  • سپس روی گزینه Browse کلیک کنید و از اینجا وارد فولدر را مورد نظر شوید.
  • سپس فایل مورد نظر را انتخاب کرده و به همین ترتیب روی گزینه فلش گوشی کلیک کنید.
  • به همین سادگی کار به اتمام خواهد رسید!

آموزش فلش گوشی شیائومی با نرم افزار Qfil

نرم افزار Qfil یکی از بهترین نرم افزار ها برای فلش شیائومی با نرم افزار است. این نرم افزار خطا های کمی دارد، سرعت نصب بالایی داشته و پشتیبانی مناسبی به کاربران ارائه می دهد. به همین دلیل است که فلش شیائومی با Qfil می تواند نظر شما را جلب کند.

بطور کلی، این نرم افزار نوعی زیر مجموعه نرم افزار های QPST شناخته می شود. نام Qfil از عبارت Qualcomm Flash Image Loader گرفته شده است. این نام نشان می دهد که شما می توانید فلش گوشی شیائومی با پردازنده کوالکام را براحتی با آن انجام دهید. مزایای نصب این نرم افزار فراوان اند؛ برخی از مهم ترین مزایای استفاده از نرم افزار Qfil عبارت است از:

  1. نصب رام های استوک برای گوشی های کوالکام
  2. رایت سریال
  3. رایت بیس باند
  4. فلش ساده با فایل های مختلف
  5. حذف رمز فراموش شده و همچنین اکانت گوگل
  6. و…

پس به همین دلیل است که استفاده از این نرم افزار بسیار محبوب است!

اموزش فلش شیائومی با Qfil بصورت مرحله به مرحله!

برای انجام فلش شیائومی با نرم افزار Qfil، فقط کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. از اطلاعات گوشی پشتیبان گیری کنید.
  2. کامپیوتر شما حداقل باید ویندوز 7 را داشته باشد.
  3. شارژ گوشی را چک کنید که حداقل 60 الی 80 درصد باشد.
  4. ابتدا برنامه ADB FastBoot Driver را روی کامپیوتر نصب کنید.
  5. درایور های Qualcomm QDLoader USB driver را اکسترکت کنید. سپس این دراویر ها را نصب نمایید.
  6. برنامه QFIL Tool را اکسترکت کرده و سپس چک کنید که یک فایل با این نام داشته باشید. ممکن است نسخه این فایل نسبت به مدل گوشی شما متفاوت باشد که مشکلی ندارد.
  7. رام FastBoot را دانلود کنید، سپس اکسترکت کرده و درون درایو سی (C) منتقل کنید. دقت کنید که این فایل باید بدون پوشه درون درایو سی حضور داشته باشد.

پس از انجام این مراحل، دو اتفاق برای گوشی شما خواهد افتاد! در اولین اتفاق، گوشی بدون هیچ مشکلی روشن می شود و کار خواهد کرد. در حالت دوم، ممکن است گوشی روی تصویر لوگو شیائومی قفل کند! در ادامه، هریک از این حالات را بررسی می کنیم:

1. اگر گوشی شما بدون هیچ مشکلی روشن شود:
  • ابتدا باید USB Debugging را فعال کنید.
  • سپس بوتلودر گوشی شیائومی را آنلاک کنید.
  • سپس باید گوشی را خاموش کرده و دکمه ولوم پایین و دکمه پاور را بمدت چند ثانیه نگه دارید. سپس گوشی وارد حالت FastBoot خواهد شد.
  • سپس برنامه QFIL را باز کنید و گوشی را به سیستم کامپیوتر خود متصل نگه دارید.
  • اگر نصب درایور ها را به خوبی انجام داده باشید، باید گزینه Flat Build در نرم افزار کامپیوتر قابل انتخاب باشد. این گزینه را تیک بزنید.
  • سپس گزینه Browse را زده و فایل mbn را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Load XML را انتخاب کرده و فایل های xml و rawprogram0.xml را انتخاب کنید.
  • روی دانلود بزنید تا نصب شما آغاز شود.
  • سپس در کامپیوتر باید پیام موفقیت آمیز بودن فلش گوشی شیائومی با پردازنده کوالکام را ببینید.
  • کار شما تمام است!
2. اگر گوشی شما روشن نشود و روی لوگو گیر کرده باشد:

در این حالت، حل مشکل کمی فراتر از یک آموزش ساده است! بهتر است ابتدای امر این خطر را به جان گوشی خود بخرید و سپس اقدام به فلش گوشی خود بکنید. اگر با این اتفاق رو به رو شدید، می توانید با ما تماس بگیرید و یا سفارش تعمیر غیر حضوری موبایل را در وب سایت ما ثبت کنید.

جمع بندی

در این مقاله از آموزش تعمیرات موبایل در موبایل کالج (مرکز آموزش تعمیرات موبایل در تبریز) به شما آموزش فلش گوشی شیائومی با پردازنده کوالکام را توضیح دادیم. این کار را می توانید با دو روش مختلف و با استفاده از دو نرم افزار مختلف انجام دهید.

لازم به ذکر است که فلش گوشی شیائومی خطرات زیادی دارد و ممکن است باعث بریک شدن گوشی شما و یا حتی نصب شدن غیرقانونی رام و مشکلات دیگر شود. پس بهتر است از ابتدای امر، تمام خطرات فلش شیائومی را به جان بخرید و سپس اقدام به انجام کارهای مختلف آن بکنید.

اما اگر خودتان نمی توانید از انجام این کار بربیایید، همین الان با متخصصین ما تماس بگیرید و یا ثبت سفارش تعمیرات غیر حضوری موبایل را برای ما درخواست کنید. متخصصین ما در موبایل کالج مشکل شما را بررسی می‌کنند و گوشی شما را در سریعترین زمان تعمیر خواهند کرد.

‫0/5 ‫(0 نظر)
برای امتیاز به این سایت کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *