تشریح روند آموزش دوره تعمیرات تخصصی موبایل توسط تیم کالج

آموزش تعمیرات موبایل در تبریز

آموزش مجموعه کالج از دو قسمت سخت‌افزار و نرم‌افزار تشکیل شده است. می‌توانیم هر قسمت از آموزش تعمیرات تلفن همراه تیم کالج را در چهار بخش دسته بندی کنیم، که عبارت‌اند از آموزش تئوری، تمرین عملی، آموزش از طریق مشاهده و عیب‌یابی می‌باشد.

 بخش‌های بیان شده با این که به صورت جدا از هم هستند اما به نوعی به همدیگر وابسته‌اند. هر کدام از بخش‌ها، بخش دیگری را پوشش می‌دهند.

موبایل کالج برای هموار کردن مسیری که هنرجو می‌خواهد طی کند تدابیری اندیشیده‌ است.

 کارآموز با اعتماد به تیم کالج و با تلاش به اندازه کافی خود، می‌تواند به هدف این دوره‌ که همان یادگیری تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل است با موفقیت به سر ببرد. و در نتیجه توانایی این را داشته باشد که به صورت مستقل، کسب و کار خود را به راه انداخته و صاحب درآمد شود.

تیم کالج در سرفصل‌های آموزش خود هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزارتلفن همراه را پشتیبانی می‌کند. هر کدام از بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار، زیرمجموعه‌های خود را خواهند داشت.

 در این محتوا به تفصیل شما را با زیر بخش‌های آموزشی موبایل کالج آشنا می‌کنیم.

 توضیحات مربوط به جزئیات سرفصل‌ها را خدمت شما ارائه می‌دهیم و همچنین نحوه طی کردن روند دوره‌ آموزش تعمیرات تلفن همراه را بیان می‌کنیم.

 در صفحه ورود وب سایت آموزش تعمیرات تخصصی موبایل کالج، به صورت کلی‌وار نحوه آموزش تیم کالج را ارائه کردیم. در این مطلب می‌خواهیم، خاطر شما را از تخصصی بودن و کارا بودن دوره انتخاب شده که توسط تیم کالج ارائه می‌شود آسوده سازیم.

تشریح روند قسمت نرم‌افزار آموزش تیم کالج

ابتدا می‌خواهیم بخش مربوط به آموزش تعمیرات نرم‌افزار موبایل را برایتان تشریح کنیم. همانطور که گفتیم هم قسمت سخت‌افزار و هم قسمت نرم‌افزار شامل زیر بخش‌هایی هستند و زیر بخش‌ها  شامل آموزش تئوری، تمرین عملی، آموزش از طریق مشاهده و عیب یابی ایرادات تلفن همراه می‌باشد.

بخش آموزش تئوریه مربوط به قسمت نرم‌افزار

شما را با انواع رابط‌های کاربری یا همان محیط‌های فلش زنی از جمله نرم‌افزار Odin که برای گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌شود، نرم افزار Sp flash tool برای برند هواوی، نرم افزار Flash tools برای برند سونی و معرفی باکس‌های مربوطه مانند باکس z3x برند سامسونگ، باکس SEtool  برند سونی و همچنین کارکردهای انواع باکس‌ها، محیط برنامه نویسی ADB و …خواهیم پرداخت.

 بخش تمرین عملی قسمت نرم‌افزار

 آموزش‌های بخش تئوری مورد توجه قرار خواهد گرفت. از جمله نحوه رایت کردن دستورات از طریق ADB، مثل فارسی سازی گوشی‌هایی که سیستم عامل اندروید آنها از منوی فارسی پشتیبانی نمی‌کند

 کار با باکس‌های مربوطه معرفی شده، مسلط شدن به کارکردهای انواع باکس‌ها، معرفی مدل‌هایی که هر کدام از باکس‌ها می‌توانند پشتیبانی کنند، حل مشکلات مربوطه به عدم آنتن دهی درست، حل مشکل پرش آنتن، برطرف کردن ایراد ناشناخته بودن نسخه باند پایه، حل کردن مشکل نامعتبر شدن سریال موبایل، ترمیم سریال تلفن همراه، آموزش نحوه بکاب گرفتن از اطلاعات، بکاب گرفتن از سرت فایل مربوط به آنتن موبایل، فلش کردن انواع برندها، تمرین و تکرار نحوه فلش کردن، آپدیت کردن سیستم عامل هر کدام از برندهای معتبر.

 معرفی انواع روش‌های آپدیت کردن که عبارت‌اند ازآپدیت از طریق خود دستگاه تلفن همراه، آپدیت کردن از طریق کامپیوتر، همچنین از روش مموری کارت که کلیه آموزش‌های ارائه شده توسط خود هنرجو انجام می‌شود.

 کار با انواع سایت‌های که می‌توانیم فریم‌ورهای مربوطه سیستم عامل‌ها، فایل‌های کامبیشن برای ترمیم سریال و حذف اکانت گوگل، نحوه خرید و دانلود چنین فایل‌هایی، نحوه جستجو کردن و وب گردی برای پیدا کردن فایل‌های مربوطه، یافتن راه‌حل‌های مربوط به مشکلات به وجود آمده و رفع ایرادات از طریق اینترنت را کار خواهیم داشت.

 بخش عیب‌یابی مشکلات نرم‌افزاری

 در این آموزش ما از کوچکترین ایرادهایی که می‌تواند به صورت ناخودآگاه برتلفن همراه پیش بیاید، شما را آشنا می‌کنیم.

مشکل‌هایی مثل هنگ کردن گوشی، کند کار کردن، عدم اجرای دستوراتی که از طریق صفحه نمایش به گوشی داده می‌شود، فراموش کردن رمز گوشی، نحوه حذف پارتیشن، نحوه کار با سه دکمه که در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند هنگ کردن گوشی که درآن موقع هیچ دکمه‌ای عمل نمی‌کند و گوشی بر روی صفحه نمایش گیر کرده است، نه عمل خاموش کردن انجام می‌شود و نه هیچ دستور دیگری بر روی گوشی اجرا می‌شود.

حل کردن مشکل فراموشی رمز گوشی، نحوه مدیریت برنامه‌ها مخصوصا برنامه‌های کانال‌های مجازی، ایرادهایی که در کانال‌های فضای مجازی به وجود می‌آیند و همچنین نحوه حل چنین ایرادهایی از جمله فراموشی پسورد اینستاگرام، عدم عملکرد صحیح دایرکت اینستاگرام، حل مشکلات حذف پیام‌های در واتس اپ، نحوه بالا بردن امنیت تلگرام که یکی از برنامه‌های محبوب فضای مجازی می‌باشد.

 ایرادهایی تخصصی حذف آیدی و رمز جمیل زمانی که به داخل دستگاه تلفن همراه دسترسی نداریم، دلایل ایجاد مشکلات مربوطه به عدم آنتن دهی درست، پرش آنتن، ایراد ناشناخته بودن نسخه باند پایه، مشکل نامعتبر شدن سریال موبایل، دلایل نیازبه آپدیت کردن سیستم عامل‌ هر کدام از برندهای معتبرو … در قسمت آموزش نرم‌افزار موبایل پرداخته خواهد شد.

تشریح روند قسمت سخت افزار آموزش تیم کالج

قسمت بعدی آموزش، سخت‌افزار تلفن همراه می‌باشد. این قسمت از آموزش در چهار زیر بخش تقسیم بندی خواهد شد.

در آموزش تئوری قسمت سخت‌افزار

 اجزای تشکیل دهنده‌ی موبایل از قاب گوشی گرفته تا قسمت داخلی یعنی مدار تلفن همراه رو براتون تشریح می‌کنیم.

عمده توضیحات ما مربوط می‌شود به اجزای داخلی تلفن همراه یا همان مدار موبایل، در نتیجه از ریزترین قطعات موبایل یعنی اجزای الکتریکی و الکترونیکی مثل مقاومت، خازن، دیود، ترانزیستور، سلف، انواع فیلترها، ریگلاتور، انواع آی سی‌‌ها و… و توضیحات مربوطه به هر کدام و همچنین نحوه تست و نحوه کارکرد هر یک به صورت جامع ارائه خواهد شد.

 تک تک قطعاتی که برای انجام وظیفه‌ی خاصی روی برد و یا شاسی سوار می شوند، از جمله قطعات مربوط به صدا مثل (اسپیکر، بازر، میکروفن، ویبره و …)، قطعاتی مثل جاسیم، جامموری، هدست، سنسور و هر آنچه که شما می‌توانید در تلفن همراه مشاهده کنید را برایتان تشریح خواهیم کرد.

در ادامه توضیحات، ساختار کلی مدار تلفن همراه یعنی قسمت‌های تشکیل دهنده‌ی آن ینی مجموعه‌ی بلوک‌ها که گرد هم آمده‌اند و مدار موبایل رو کامل کرده‌اند. در نتیجه انواع بلوک‌ها رو معرفی می‌کنیم، مطالب مربوط به هر بلوک را خدمتتان ارائه می‌دهیم. شما با چگونگی کارکرد بلوک‌ها آشنا می‌کنیم. ارتباط و نحوه ارتباط بلوک‌ها با همدیگر و تاثیری که می‌توانند بر روی هم و یا در کل مدار موبایل ایجاد کنند رو آموزش خواهیم داد.

 تمرین عملی قسمت سخت‌افزار

 نحوه تست، نحوه تعمیر و تعویض قسمت‌های بیان شده در بخش آموزش تئوری را فرا خواهید گرفت، این قسمت برای خود سرفصل‌هایی دارد و نسبت به سختی هر سرفصل تمرین‌هایی در نظر گرفته شده است.

 یاد می‌گیرید که قطعات روی مدار موبایل را چگونه تست و تعویض کنید. قطعاتی مثل تاچ (صفحه لمسی)، ال‌سی‌دی(صفحه نمایش)، اسلات سیم(جاسیم)، اسلات هندزفری(سوکت هدست)، سوکت شارژ، اسلات مموری(جا مموری)، تعویض انواع قطعات الکتریکی و الکترونیکی از جمله دیود، خازن، مقاومت، ترانزیستور، سلف، تعویض انواع آی سی، آی سی شارژ، آی سی تغذیه، آی‌سی آنتن و هر آنچه که بر روی مدار موبایل قابل تعویض و تعمیر باشد. البته ملاک مجموعه کالج تنها چگونگی تعویض قطعات در بخش تمرین عملی نمی‌باشد بلکه نحوه درست انجام دادن کار، انجام بی عیب و نقص تمرین وحل کردن مشکل مربوطه بدون ایجاد ایرادهایی در قسمت‌های دیگر مدار می‌باشد.

 تیم کالج برای مسط شدن شما در تعمیرات موبایل، تمرین‌هایی در خور و به مقتضای سختی هر سرفصل در نظر گرفته است. مربیان تیم کالج نزدیک 10 سال می‌باشد که در حوزه تعمیرات تلفن همراه فعال می‌باشند و در حال حاضر دو شعبه فعال برای ارائه خدمات تعمیرات و فروش دارند و این یعنی آشنایی کامل با تلفن همراه‌های امروزی، نحوه باز و بست، عیب‌یابی و تعمیر گوشی‌های جدید آشنا بوده و شما را با تعمیرات به‌ روز آنها آشنا می‌کند.

بخش سوم، آموزش از طریق مشاهده قسمت سخت‌افزار

 مربی در حضور شما انواع قطعات و انواع آی‌سی‌ها و.. را تعویض نموده و گوشی‌هایی که از جلو یا همان طرف ال سی دی باز می‌شوند را آموزش داده و فوت و فن‌های لازمه برای باز و بست کردن قاب، شاسی، فریم، صفحه نمایش و همچنین نکات مربوط به برداشتن و گذاشتن آی‌سی، که حاصل سالها تجربه کار کردن در این حرفه را می‌باشد را به شما آموزش می‌دهند و حتی می‌توانید تلفن‌همراهای خود را برای تعمیر در محیط آموزش آورده تا با کمک مربی مشکل‌ موبایل‌تان را برطرف نمائید.

بخش چهارم قسمت سخت افزار، آموزش عیب‌یابی

 همانطور که قبلا اشاره کردیم عمده آموزش مجموعه کالج بخش عیب‌یابی می‌باشد. در بخش عیب‌یابی قسمت سخت افزار به صورت مفصل درباره‌ی ایراداتی که می‌تواند در تلفن همراه به وجود بیاید بحث می‌کنیم. ناگفته نماند که بیشتر عیب یابی‌ها را با استفاده از منبع تغذیه و مولتی متر می‌توانیم انجام دهیم در نتیجه به صورت مفصل، کار کردن با منبع تغذیه و مولتی متر را آموزش داده و تجربه سالها کار در این حرفه را به اشتراک می‌گذاریم.

 سپس ایراداتی مثل مشکلات مربوط به بخش صدا، مدار شارژ، عدم آنتن‌دهی، پرش آنتن، مشکلات مربوط به تصویر، دلایل خرابی قطعات الکتریکی و الکترونیکی، نحوه خرابی صفحه نمایش و صفحه لمسی و چگونگی تشخیص شکستگی ال ای دی و … که در این بخش دلایل ایجاد چنین ایرادهایی رو بررسی کرده و نحوه برطرف کردن ایرادهای به وجود آمده را در میان می‌گذاریم و به تفصیل در بخش تمرین عملی، ایرادهای به وجود آمده را برطرف می‌کنیم. زمانی که شما بخش عیب‌یابی دوره آموزشی مجموعه کالج را پشت سر گذراندید، می‌توانید خود را به عنوان متخصص در زمینه تعمیرات تلفن همراه، هم در قسمت سخت‌افزار و هم قسمت نرم‌افزار معرفی نمائید.

 کلیات روند آموزش تیم کالج را بیان کردیم. اما ناگفته نماند که همه‌ی آموزش را نمی‌توان در یه مبحث معرفی کرده و به صورت کامل به آن اشاره کنیم.

تیم کالج در آموزش خود بازار کار و نحوه ورود به بازار کار این حرفه را مورد توجه قرار داده و آموزش خود را با در نظر گرفتن این موارد تنظیم کرده است.

 تا هنرجو بتواند بعد از دوره آموزشی تیم کالج به تخصص خود اعتماد داشته و به صورت مستقل کسب و کار خود را راه انداخته و خود را به درآمد قابل قبولی برساند.

‫5/5 ‫(1 نظر)
برای امتیاز به این سایت کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *