چه گوشی هایی ارزش خرید ندارند؟

چه گوشی هایی ارزش خرید ندارند؟

اگر به دنبال خرید یک گوشی جدید یا ارتقا مجموعه فعلی خود هستید با وجود تنوع زیاد در بازار گوشی های هوشمند، عوامل مختلفی در انتخاب ها تعیین کننده هستند. در وضعیت فعلی بازار نیز با توجه به افزایش قیمت گوشی ها و کاهش قدرت خرید مردم، سردرگمی ها بیشتر شده است. با نگاهی به بازار گوشی هایی تلفن همراه امروزه شاهد گوشی های با مدلهای مختلفی هستیم که ارزش خرید بالایی دارند اما گوشی هایی نیز عرضه شده اند که از نظر امکانات، سخت افزار و سرعت عملکرد در سطح کیفی مناسبی قرار ندارند و پیشنهاد میشود که آنها را نخرید. از طرفی گوشی هایی نیز وجود دارند که از لحاظ کیفیت در سطح مطلوبی قرار دارند اما از لحاظ قیمت مقرون به صرفه نیستند؛ و میتوان در آن زمان گوشی های با امکانت بهتر و قدرتمند تری را خریداری کرد.

با وجود ارزش و اهمیت گوشی های هوشمند در زندگی ما، اما امروز در بازار موبایل متأسفانه با گوشی های تلفن همراه رو به رو میشویم که ارزشی چند برابر مقدار واقعی خود دارند و همه مردم به دنبال آن هستند تا با مقدار بودجه ای که در دست دارند بهترین مدلهای گوشی را با امکانات و قدرت بالا را برای خود خریداری کنند. از این رو ما در سایت موبایل کالج برآن شدیم تا فهرستی از گوشی های پرطرفدار که ارزش خرید ندارند را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم که بهتر است چه گوشی هایی نخرید و به جای آنها چه گوشی هایی را بخرید.

لیستی از گوشی های که نباید بخریم

امروزه برندهای مختلفی ازجمله شیامی، سامسونگ، هوآوی و اپل به عنوان شناخته شده ترین برند ها در بازار موبایل هستند و طرفداران خاص خود را دارند. در میان تمامی این برندها گوشی هایی وجود دارند که به دلیل قدیمی بودن، عملکرد واقعی، تاریخ عرضه آنها و داشتن قیمت بالا به نسبت مشخصاتشان ارزش خرید ندارند؛ بنابراین در ادامه لیستی از گوشی های برندهای مختلف ارائه شده است که خرید آنها توصیه نمیشود.

  • شیائومی ردمی 10 و ردمی نوت 10

ردمی 10 یکی از گوشی های برند شیائومی هست که با قیمت مناسب در بازار عرضه میشود اما این گوشی هیچ برتری نسبت به مدلهای دیگری با قیمتی مشابه ندارد. خرید این گوشی به دلیل برخورداری از حافظه کند eMMC، پایین بودن کیفیت دوربین آن، پایین بودن قدرت پردازنده آن نسبت به رقبا و داشتن نمایشگری متوسط، اصلاً منطقی نیست. ردمی نوت 10 نیز به دلیل داشتن G5 ارزش خرید بالایی دارد اما خرید آن به دلیل تفاوت قیمت کم با ردمی نوت 11 و جدیدتر و بهتر بودن ردمی نوت 11، منطقی نیست؛ بنابراین در این رده با کمی هزینه بیشتر میتوان گوشی های بهتر ازجمله ردمی نوت 11 و پوکو M3 Pro 5G را خریداری کرد که از همه لحاظ از ردمی 10 بهتر است.

  • Samsung A12

سامسونگ A12 در سال گذشته یکی از پرفروش ترین گوشی های موجود در بازار بود. این گوشی به یکی از ضعیفترین پردازنده های موجود در بازار مجهز شده است که برای استفاده روزانه مناسب میباشد؛ و دوربین اصلی و سلفی آن نیز از کیفیت پایینی برخوردار است و فقط میتواند پاسخگوی انتظاراتی باشد که از یک گوشی پایین رده میرود. بنابراین به دلیل معایبی که این گوشی دارد و همچنین قدیمی بودن، خرید آن توصیه نمیشود؛ اما امسال شرکت سامسونگ گوشی جدید (ناچو) A12 nacho   Samsung را وارد بازار کرد که در این گوشی مشکلات پردازنده سری قبلی رفع شده است و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه میباشد.

  • هواوی نوا8i

هواوی نوا 8i یکی از مدلهای جدید برند هواوی است که دارای امکانات نسبتاً خوبی میباشد اما این گوشی با توجه به تحریم شدن شرکت هوآوی توسط آمریکا فاقد خدمات گوگل میباشد، همچنین این گوشی از دوربین ضعیف، پردازنده قدیمی و نمایشگری متوسط برخوردار است که ازجمله نقصهای آن به شمار می آیند. بنابراین خرید آن در این رده قیمتی که گوشیهایی با امکانات بالا و جذاب بسیاری در بازار وجود دارند، پیشنهاد نمیشود. در این رده گوشی های دیگری ازجمله گلکسی A32، پوکو X3 پرو و غیره وجود دارند که از لحاظ سخت افزاری، دوربین و باتری در وضعیت مطلوبی قرار دارند و از همه مهمتر از سرویسهای گوگل نیز پشتیبانی میکنند.

جمع بندی

در این مطلب سعی شده است تنها چند مورد از مدلهای پرطرفداری که بنا به دلایلی ارزش خرید بالایی ندارند معرفی شود البته مدل هایی نیز وجود دارند که دارای مشکلات مشابهی میباشند و به طور مختصر به آنها اشاره میشود ازجمله سامسونگ A50 و A51 که دارای مشکل Cpu میباشد. سامسونگ A50 که علاوه بر Cpu، دارای مشکل صدا نیز میباشد. گوشی های سامسونگ A31، A32 و A21s که مشکل تاچ دارند، گوشی شیائومی Note 8pro دارای مشکل تصویر میباشد و گوشی های Redmi 9t و poco m3 که به طور خود به خودی خاموش میشوند. البته اگر هریک از این گوشی ها را نیز داشته باشد، اتفاق بدی نیفتاده است و مطالب ارائه شده در این مقاله به عنوان راهنمایی بیشتر برای کسانی هست که میخواهند گوشی جدید را برای خود بخرند و بهتر است با مشکلات این گوشی ها آشنا شده و به سراغ آنها نروند.

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)
برای امتیاز به این سایت کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *