پنج مشکل گوشی ها و راهکار های حل آن ها

مشکل گوشی در دنیای امروزه غیر قابل انکار است. ما که خود انسان هستیم نیاز به استراحت داریم و گاهی مریض می شویم؛ چه برسد به یک گوشی ساخته دست انسان! مواقعی وجود دارد که بیشتر اوقات خود را درگیر مشکلات گوشی خود می کنیم. غافل از اینکه براحتی می توانید با تعمیر غیر حضوری موبایل در موبایل کالج(تیم حرفه ای آموزش تعمیرات موبایل در تبریز) از شر این مشکل گوشی ها خلاص شوید. در این مطلب ما 5 مشکل رایج تلفن های همراه و راه حل های آنها در سال جاری را لیست می کنیم.

نام بردن انواع مشکل گوشی ها و حل آن ها

بدون شک شرکت ها با تلفن های پرچمدار فعلی خود از نظر کیفیت و عملکرد پیشرفت های قابل توجهی کرده اند. مسائلی مانند تخلیه سریع باتری، اتصالات و غیره که زمانی نادیده گرفته می شد، مورد توجه قرار گرفته و بهبود یافته است. همچنان ممکن است مشکلات متعددی برای گوشی های جدید پیش آید که موبایل کالج(تیم تخصصی تعمیرات موبایل در ایران) به معرفی مفصل هریک می پردازد.

1. مشکل سیاه شدن صفحه گوشی یا صفحه یخ زده

وقتی صفحه نمایش تلفن شما به هنگام روشن شدن سیاه شود و شما نتوانید در این مورد کاری انجام دهید، دیگر بدتر از این نمی شود! مشکل بزرگ اینجا است که در حال شنیدن صدای زنگ تلفن هستید اما صفحه نمایش گوشی سیاه است و نمی توانید تلفن را پاسخ دهید. تلفن شما پس از به روزرسانی سیستم عامل روی صفحه مشکی گیر کرده است یا حتی هنگام به روز رسانی اندروید یا ios  برخی از مشکلات این چنینی پیش روی شما است.

سیاه شدن صفحه نمایش گوشی
سیاه شدن صفحه نمایش گوشی

دلیل این مسئله می تواند مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری موبایل باشد. اغلب اوقات این مشکل ممکن است به دلیل خرابی نرم افزار رخ دهد. لطفاً برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی مراحل زیر را دنبال کنید.(برای مثال ما راه حل سیاه شدن صفحه آیفون را برای شما توضیح داده ایم)

  1. دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید؛ محتوای دستگاه شما پاک نخواهد شد.
  2. دکمه افزایش صدا را فشار داده و سریع رها کنید.
  3. دکمه کاهش صدا را فشار دهید و سریع رها کنید.
  4. دکمه کناری را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی Apple ظاهر شود.

اگر iPhone شما هنوز روشن یا راه اندازی نشده است، ابتدا باید گوشی خود را به برق متصل کرده و اجازه دهید یک ساعت شارژ شود. در عرض چند دقیقه یک صفحه شارژ را مشاهده خواهید کرد. با این کار مشکل صفحه سیاه شما برطرف می شود. با وجود پیروی از تمام دستورالعمل های بالا، اگر دستگاه شما هنوز راه اندازی نشده است و مشکل گوشی شما رفع نشده است، برای رفع آن براحتی درخواست تعمیر غیر حضوری موبایل خود را در موبایل کالج(تیم حرفه ای تعمیرات موبایل) بدهید.

2. مشکل تخلیه سریع باتری گوشی و راه حل آن

خالی شدن سریع باتری موبایل یک مشکل گوشی های امروزه است که همه کاربران از آن شکایت دارند. برای رفع مشکل باتری گوشی خود مراحل زیر را دنبال کنید. قبل از اینکه به خرید باتری موبایل فکر کنید، مراحل زیر را امتحان کنید تا ببینید آیا مشکل باتری گوشی شما برطرف می شود یا خیر.(برای مثال ما نحوه انجام این کار در آیفون را توضیح داده ایم).

  1. خاموش کردن پیام فشار
    برای خاموش کردن پیام فشار خود، این دستور العمل را دنبال کنید. وارد تنظیمات > حساب ها و گذرواژه ها > واکشی داده های جدید > خاموش کردن فشار در بالا > پیمایش به پایین > تنظیم واکشی روی 15 دقیقه > تغییر هر حساب ایمیل برای این تنظیمات شوید.
  2. بررسی باتری را انجام دهید. به قسمت Settings> Battery> Scroll down بروید تا دو شماره را پیدا کنید که یکی برای کاربران و دیگری برای حالت آماده به کار است. هر دو عدد را بررسی کنید و مطمئن شوید که میزان استفاده نسبت به شماره آماده به کار بسیار پایین است.
    اعداد را یادداشت کرده و تلفن خود را قفل کنید. بعد از 5 دقیقه دوباره آن را باز کرده و اعداد را بررسی کنید. اگر زمان آماده به کار 5 دقیقه بیشتر از تلفن شما باشد، خوب است. اما اگر استفاده شما بیش از یک دقیقه افزایش یافته است، مشکلی وجود دارد. به تنظیمات> باتری بروید و لیست برنامه ها و تأثیر آنها بر باتری را بررسی کنید. برنامه ای را که باتری بیش از حد مصرف می کند، حذف کنید و از یک برنامه جایگزین استفاده کنید.

با این حال ممکن است برنامه هایی وجود داشته باشند که باتری شما را هدر می دهند اما بدون آنها نمی توانید زنده بمانید! راه حلی برای این مشکل گوشی وجود دارد. به General> Background App Refresh بروید. این امر باعث می شود نرم افزار ها در صورت عدم استفاده از باتری، بطور خودکار بسته شوند.

  1. اگر متوجه شدید که برنامه های شما رفتار عادی دارند، می توانید App Store را بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که به روزرسانی یکی از برنامه های خود را معلق کرده باشید. به روز رسانی را انجام دهید و سپس تلفن خود را از نظر خالی شدن باتری بررسی کنید.
  2. گاهی اوقات مکانیابی با GPS نیز باتری گوشی شما را تخلیه می کند. به تنظیمات > حریم خصوصی> خدمات موقعیت مکانی بروید و آن را خاموش کنید. کافی است فقط در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنید.

یک منطقه با آنتن ضعیف نیز باعث تخلیه باتری شما می شود؛ زیرا گوشی شما برای دریافت سیگنال مشکل دارد. گوشی خود را در حالت هواپیما بگذارید تا زمانی که از این منطقه خارج شوید.

  1. ممکن است شما بک گراند های زنده را دوست داشته باشید، اما بدانید آن ها عمر باتری را کم می کنند. روشنایی خودکار بهترین راه برای مقابله با این مشکل است. با این حال، گاهی اوقات حسگرها آنطور که باید کار نمی کنند و در چنین مواردی می توانید آن را به صورت دستی تنظیم کنید. تنظیمات نور را آورده و روشنایی صفحه را تنظیم کنید.

بعضی گوشی ها دارای ویژگی “Raise to Wake” هستند. بنابراین هر زمان که تلفن را برمی دارید، صفحه آن ها روشن می شود. با رفتن به مسیر Settings> Display & Brightness> Raise to Wake آن را غیرفعال کنید.

یک حالت قدرت کم وجود دارد که بسیار مفید است. این ویژگی تمام فعالیت های پس زمینه را به حداقل می رساند و عملکرد گوشی شما را افزایش می دهد. وقتی این حالت روشن است، خدمات Sync و… غیرفعال می شوند اما پیامک ها و تماس های خود را دریافت خواهید کرد؛ بنابراین اگر شارژ باتری کم دارید و هنوز باید مدتی از آن استفاده کنید، از این ویژگی برای ذخیره باتری خود استفاده کنید.

بروزرسانی های جدید مهم هستند. در صورت وجود یک مورد، گوشی خود را به روز رسانی نرم افزاری انجام دهید. به روزرسانی های نرم افزاری(چه کوچک و چه بزرگ) با رفع اشکال مختلف همراه است و تفاوت زیادی در عملکرد گوشی هوشمند ایجاد می کند.

خالی کردن باتری
خالی کردن باتری

از آنجا که ما در مورد مشکل باتری گوشی صحبت می کنیم، برخی از کاربرانی هستند که باتری گوشی های آن ها وضع وخیمی دارد! هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد و باید به تعمیرگاه حرفه ای تعمیر موبایل و یا تعمیر غیر حضوری را برگزینید. برای هر دوی این راه ها موبایل کالج(تیم تخصصی آموزش تعمیرات موبایل) را می توانید انتخاب کنید.

3. اتصال ضعیف وای فای یا عدم اتصال Wi-Fi

مسائل مربوط به اتصال Wi-Fi در همه تلفن ها استاندارد است و برخورد با آن بسیار مشکل است؛ زیرا این مشکل می تواند برای هر فردی متفاوت باشد. بر اساس انواع مشکل گوشی در این باره که کاربران گزارش کرده اند، در اینجا چند راه حل وجود دارد:

راه حل ها برای حل این مشکل:

راه اندازی مجدد تلفن هوشمند بیشتر اوقات مشکلات Wi-Fi  را برطرف می کند. گاهی اوقات، اینترنت شما کندتر از روزهای عادی می شود و دانلود یا آپلود شما ممکن است چندین سال طول بکشد! بازنشانی تنظیمات شبکه ممکن است کمک کننده باشد. قبل از شروع این فرآیند مطمئن شوید رمز Wi-Fi خود را به خاطر می آورید؛ زیرا در صورت بازنشانی تنظیمات، دستگاه شما رمز عبور را فراموش می کند. بنابراین به تنظیمات> عمومی > بازنشانی > بازنشانی تنظیمات شبکه بروید.

همچنین می توانید به تنظیمات > Wi-Fi> رفته و اتصال خود را انتخاب کنید > سپس این شبکه را فراموش کردن یا Forget بزنید. در این مرحله شبکه Wi-Fi در گوشی شما فراموش می شود. شما باید رمز عبور Wi-Fi خود را داشته باشید چرا که در این مرحله رمز عبور Wi-Fi فراموش می شود.

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که مشکلی در ارائه دهنده خدمات اینترنت یا مودم وجود داشته باشد. می توانید مودم را مجدداً راه اندازی کنید، که می توانید با جدا کردن آن و سپس دوباره وصل کردن آن پس از 30 ثانیه این کار را انجام دهید. سیستم مودم را بررسی کنید و مطمئن شوید که نرم افزار به روز شده است.

4. مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی و راهکار رفع آن

گوشی ها هنگام استفاده از چند نرم افزار شدید و استفاده های زیاد گرم می شوند. داغ شدن طولانی مدت ممکن است باعث آسیب احتمالی به تلفن شما شود. نکات زیر از موبایل کالج(مرکز آموزش تعمیرات موبایل در ایران) تلفن شما را از گرمای بیش از حد نجات می دهد و آن را خنک نگه می دارد.

  1. استفاده از تلفن ها را در حین شارژ متوقف کنید! صادق باشیم، همه ما عادت متداول داریم هنگام شارژ از تلفن استفاده کنیم و این یک حقیقت جهانی است که هر باتری تلفن ،صرف نظر از مارک آن، گرم می شود. هرگونه استفاده بیشتر از تلفن هنگام شارژ، دما را بیشتر می کند! بنابراین لطفاً فوراً بازی کردن یا چت کردن با گوشی را کنار بگذارید!
  2. برنامه های ناخواسته ای را که در پس زمینه اجرا می شوند، غیرفعال کنید. میزان مصرف باتری خود را بررسی کنید و در حین اجرای پس زمینه مشکلی که باعث گرم شدن بیش از حد می شود را بیابید. در حال حاضر آن ها را غیرفعال کنید. همچنین ممکن است در صورت عدم استفاده از Bluetooth و یا GPS، آن ها را خاموش کنید.
  3. از حالت های Power Saving استفاده کنید. علاوه بر گزینه غیرفعال کردن برنامه ها که در پس زمینه دارید، ممکن است از حالت کم مصرف در تلفن خود استفاده کنید که به طور خودکار میزان استفاده از پس زمینه را کاهش می دهد. همچنین باعث کاهش مصرف باتری نیز می شود! بنابراین این یک انتخاب دو سر برد برای شما است.
  4. از نشستن در محیط های گرم خودداری کنید! عادت کنید در صورت امکان از تلفن خود در محیط های گرم استفاده نکنید یا آن را هنگام حرکت در ماشین زیر نور قرار ندهید! بهتر است گوشی را داخل داشبورد ماشین خود قرار دهید.
  5. از متخصصان در موبایل کالج(تیم حرفه ای تعمیر غیر حضوری موبایل) کمک بخواهید! اگر همچنان با رعایت موارد احتیاطی بالا با همان مشکل گوشی خود روبرو هستید، می توانید گوشی خود را به متخصصین تعمیرات موبایل در موبایل کالج بسپارید.

5. خراب شدن گوشی بدلیل آب خوردگی

مدل های جدیدتر گوشی ها بخصوص پرچمدار ها، به عنوان گوشی های ضد آب معرفی می شوند و کمتر مستعد آسیب در اثر آب هستند. با این حال یک گوشی مقاوم در برابر آب را نباید با ضد آب اشتباه گرفت!

علاوه بر این چفت و بست های مقاوم در برابر آب، برای مقاومت در برابر آب طراحی شده اند و نه مایعات دیگر! لوسیون ها و ژل هایی که ما در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم، می توانند براحتی گوشی را خراب کنند.

حالا اول از همه چگونه می توانید بفهمید که تلفن شما با آب خراب شده است یا خیر؟

(بعنوان مثال ما آسیب به آیفون در اثر آب دیدگی را بررسی می کنیم.) حال باید به دنبال LCI گوشی خود باشید. LCI مخفف Liquid Contact Indicator است. در مدل های جدیدتر گوشی ها، در کنار جک هدفون، درگاه شارژ یا هر دو در داخل شکاف سیم کارت قرار دارد.

اگر LCI شما قرمز است، گوشی شما بسیار آسیب دیده است و تحت ضمانت تعمیر رایگان نیز قرار نمی گیرد! بنابراین اگر گوشی خود را به طور تصادفی در آب انداختید ، چه باید بکنید؟ در ادامه مراحلی را ذکر کرده ایم که باید برای کاهش تأثیر آب بر عملکرد تلفن خود انجام دهید و احتمالاً می توانید آن را به تنهایی برطرف کنید.

  1. بلافاصله گوشی خود را از آب بیرون بیاورید.
  2. تلفن را خاموش کنید.
  3. کیف و لوازم جانبی را بردارید.
  4. سیم کارت و حافظه جانبی خود را بردارید.
  5. با استفاده از یک پارچه جاذب خشک، تلفن را پاک کنید.
  6. برای تمیز کردن درگاه ها از یک سواپ و پارچه خشک استفاده کنید.
  7. آن را در جای خشک و گرم نگه دارید و بگذارید حداقل 48 ساعت به خودی خود خشک شود.
  8. سپس روشن کنید و بررسی کنید که کار می کند.

اگر پس از تمام این موارد نیز باز درست نشد، می توانید با موبایل کالج(مرکز حرفه ای آموزش تعمیرات موبایل) تماس بگیرید.

خیس شدن دستگاه با آب
خیس شدن دستگاه با آب

جمع بندی 5 مشکل گوشی که ممکن است پیش آید

در این مطلب آموزش ترفند های موبایل، موبایل کالج(تیم حرفه ای آموزش تعمیرات موبایل) به معرفی و توضیح کامل هر یک بهمراه راه حل های آن ها پرداخت. امیدواریم به تمام مشکلات رایج مرتبط با گوشی شما پاسخ دهد. علاوه بر این اگر با مشکلات دیگری روبرو هستید اما راه حلی نمی دانید، با خیال راحت به سفارش تعمیر غیر حضوری موبایل در موبایل کالج اقدام کنید. تیم متخصص ما به شما کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان آن را برطرف کنید. همچنین اگر می خواهید خودتان مشکلات گوشی ها را حل کنید، می توانید در دوره آموزش تعمیرات موبایل موبایل کالج شرکت کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
برای امتیاز به این سایت کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *