مزایا و معایب جالب استفاده از هندزفری بلوتوثی (بی سیم)!

هندزفری بلوتوثی (بی سیم) و دنیای جذاب آن ها | آموزش ترفند موبایل | موبایل کالج

هندزفری ­ها جزء ابزار های بسیار پرکاربرد در زندگی امروز محسوب می­ شوند. به کمک چنین ابزار هایی کاربران می‌ توانند بدون اینکه تلفن همراه را در کنار گوششان نگه دارند، کار هایی مانند مکالمه یا گوش دادن به موسیقی را بسیار راحت و آسوده انجام دهند. موبایل کالج (مرکز آموزش تعمیرات تخصصی موبایل در ایران) قصد دارد که در این مقاله به مزایا و معایب هندزفری بلوتوثی بپردازد. همچنین در این مقاله به نقش هندزفری‌ بلوتوثی و تاثیر آن در زندگی بشر نیز خواهیم پرداخت. توصیه می­کنیم که این مطلب آموزش تعمیرات موبایل را به هیچ وجه از دست ندهید.

شروع پیدایش هندزفری های بلوتوثی

هدست های بی سیم جای هندفزی های سیمی با مشکلات فراوان را می گیرند!
هدست های بی سیم جای هندفزی های سیمی با مشکلات فراوان را می گیرند!

در ابتدا گوشی­ های موبایل درگاه ­های خروجی صدای متفاوتی داشتند و همه ­ی شرکت‌ های سازنده می­ خواستند که هندزفری های متناسب با درگاه های خروجی برای تلفن­ های همراه بسازند. اینچنین می ­توانستند که برای هر نوع تلفن همراهی تولیدات خود را داشته باشند. یکی از مشکلاتی که هندزفری ­های سیمی داشتند پارگی، کنده شدن و تا شدن آن­ها بود. در واقع چنین مواردی باعث شد که سازندگان به فکر تولید هندزفری­ های بدون سیم و بلوتوثی بیافتند. زمانی که سیستم بلوتوثی بوجود آمد، شرکت­ های سازنده تلفن همراه به این فکر افتادند که می‌توانند از طریق این سیستم سیم­ های هندزفری را حذف کنند و کاربران بتوانند به راحتی هر چه تمام تر از هندزفری استفاده کنند.

اینک می ­توان از یک نوع هندزفری برای تلفن­های همراه متفاوت استفاده کرد؛ زیرا راه اتصال از طریق بلوتوث انجام می­ شود. فقط به این مورد توجه کنید که نسخه بلوتوث هندزفری شما نباید بالاتر از نسخه بلوتوث گوشی­تان باشد. سعی کنید از هندزفری ­های بی نام و نشان و یا کپی نام­ های تجاری معروف دیگر استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به دلیل نداشتن استانداردهای لازم به سیستم شنوایی شما آسیب جدی وارد شود!

لازمه استفاده از هندزفری بلوتوثی در دنیای مدرن امروزه!

تصور کنید که در یک جاده یا خیابان شلوغ در حال رانندگی می­ باشید و باید تمام تمرکز خود را روی رانندگی و محیط اطراف بگذارید. حال ممکن است شما در چنین شرایطی منتظر یک تماس تلفنی ضروری باشید. در این شرایط شما هم باید رانندگی کنید و هم از یک طرف مجبورید که به تلفن همراه خود که در حال زنگ خوردن است، جواب بدهید. شما یا باید به تلفن همراه خود جواب ندهید یا در شانه خاکی پارک کنید.

شاید اگر در چنین موقعیت ­هایی از هندزفری بلوتوثی استفاده کنید، نیاز به هیچ یک از این کارها نباشد. با توجه به اینکه همه دستگاه‌ های الکترونیکی در حال توسعه هستند، پس هدفون­ ها و هندزفری­ های بلوتوثی نیز از این قاعده مستثنا نمی­ باشند. نه تنها از این هندزفری­ ها می­ توانید در هنگام رانندگی استفاده کنید، بلکه شما می ­توانید فایل­های صوتی مورد علاقه خود را نیز گوش دهید.

مزایای استفاده از هندزفری بلوتوثی

1. گوش دادن به موزیک هنگام تمرینات ورزشی

استفاده از هندزفری بلوتوثی بهنگام ورزش
استفاده از هندزفری بلوتوثی بهنگام ورزش

با توجه به تکنولوژی­ های روز دنیا امروزه داخل گوشی­ های هندزفری، پد سیلیکونی قرار می­ دهند. این چنین ورزشکار می ­تواند حین ورزش و انجام فعالیت­ های شدید ورزشی از این هندزفری ها استفاده کند. مزیت بزرگ پد­ های سیلیکونی این است که در هنگام انجام حرکات شدید هندزفری از گوش نخواهد افتاد. همچنین هندزفری در جای خود بسیار ثابت می باشد.

2. شنیدن صدا با کیفیت بالا و وضوح بسیار

یکی از مزیت‌ های دیگر هندزفری­ های بی سیم این است که صدا های مزاحم اطراف را حذف می­ کند و شما به راحتی می ­توانید صدایی با کیفیت بالا و وضوح بسیار را تجربه کنید. همچنین هندزفری­ ها دارای درایو های صوتی بسیار قوی می­ باشند که کاربر می­ تواند قسمت­ های زیر و بم صدا را به صورت کامل بشنود. پس دوست داران موزیک­ های هیجانی از طرفداران پر و پا قرص هندزفری­ های بلوتوثی هستند!

3. داشتن آزادی حرکت در هنگام استفاده

زمانی که کاربر در حال انجام کاری خاص است و نمی­ تواند از دو دست خود کمک بگیرد، در چنین شرایطی می‌تواند با خیال راحت از هندزفری بی سیم استفاده کند. همچنین باید گفت هندزفری­ های سیمی ممکن است دست و پاگیر باشند و کاربر را کلافه کنند. در چنین شرایطی استفاده از هندزفری های بی سیم بسیار معقول و منطقی می ­باشد.

4. رانندگی ایمن با کمک هدفون بلوتوث

با توجه به اینکه استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی جرم می ­باشد و راننده جریمه خواهد شد. در چنین شرایطی هندزفری­ های بدون سیم موجب شدند که این معضل برطرف شود. کسانی که به علت مشغله کاری مجبور بودند که تماس‌های تلفنی زیادی داشته باشند از چنین وسیله‌ ای نهایت استفاده را بردند و همچنین سلامت خود را بیشتر از قبل تضمین کردند.

آیا امواج بلوتوثی خطر دارند؟ آیا ممکن است آسیب­ هایی به بدن بزنند؟

موبایل کالج (مرکز آموزش تعمیرات موبایل در سطح کشور) در ادامه این مطلب جالب قصد دارد که به بررسی آسیب­ های احتمالی بلوتوث و موارد این چنینی بپردازد. می­ توان گفت که بلوتوث نوعی فناوری بی سیم محسوب می‌ شود که بین دو دستگاه، اتصال بی سیم برقرار می­ کند. از دیگر قابلیت­ های این فناوری کنار گذاشته شدن شارژر معمولی است. همچنین انتقال اطلاعات میان ابزار ها و دستگاه­ های ارتباطی از طریق بلوتوث امکان پذیر است. با توجه به این ویژگی ­ها و امکانات مثبت همواره در مورد آسیب ها و ضرر های امواج ساطع شده از تلفن همراه بحث می­ شود.

زمانی که شما از بلوتوث استفاده می­ کنید پرتو هایی از دستگاه شما به محیط اطراف ساطع می‌شود. نکته جالب و مثبت در مورد بلوتوث دامنه کوتاه این است که این امواج با فرکانس ­های بسیار زیاد کار می­ کنند که توانایی عبور از یک دیوار بتنی را نخواهند داشت؛ بنابراین تنها می‌توانند به یک منطقه کوچک محدود باشند. اما زمانی که شما از تلفن همراه برای برقراری تماس استفاده می­ کنید باید فرکانس­ های رادیویی به اندازه ­ای قدرتمند و قوی باشند تا به آنتن­ های تلفن همراه شما برسند.

همچنین زمانی که بخواهید اطلاعات را بین سایر تلفن­ های همراه به اشتراک بگذارید، باید یک یا چند برج آنتن تلفن همراه درگیر این قضیه باشند؛ بنابراین می ­توان گفت که تشعشعات ساطع شده از تلفن همراه به هنگام تماس تلفنی در قیاس با بلوتوث بسیار پر خطر تر محسوب می­شود.

طبق یافته­ های FDA هدست­ ها می‌ توانند در کاهش خطرات احتمالی ناشی از تشعشعات تلفن همراه بسیار سودمند و تاثیرگذار باشند. همچنین این یافته­ ها نشان می دهد که پرتو های بلوتوث هزاران بار کمتر از صحبت مستقیم با تلفن همراه خطر دارند. با ادامه این مطلب آموزشی همراه باشید تا تیم موبایل کالج (تیم حرفه­ ای تعمیرات تخصصی موبایل در سطح کشور) به معایب هدست های بی سیم اشاره کند.

معایب و نقاط ضعف هندزفری بلوتوثی (بی­ سیم):

1. باتری آن­ها تمام می­ شود و نیاز به شارژ خواهد داشت!

هندزفری­ های بلوتوثی برای اینکه ساعت­ ها مورد استفاده قرار گیرند باید مجدداً شارژ شوند؛ بنابراین می ­توان یکی از معایب هدفون ­های بلوتوثی را تمام شدن شارژ آن پس از استفاده چند ساعته دانست. پس هنگام خرید هندزفری به کیفیت باطری و ظرفیت آن بسیار توجه کنید.

2. ضرر برای سلامتی گوش در استفاده های طولانی مدت!

خطر برای گوش ها، در استفاده طولانی مدت از هدست!
خطر برای گوش ها، در استفاده طولانی مدت از هدست!

یکی دیگر از معایب هندزفری­ ها درد گرفتن گوش کاربر در صورت استفاده طولانی از آن می ­باشد. زمانی که شما اقدام به خرید هندزفری­ های بی کیفیت و ارزان بکنید، ممکن است گوش شما دچار سوزش و درد شود. برای جلوگیری از چنین مشکلی می ­توانید از هدست های دارای پد سیلیکونی استفاده کنید. همچنین سعی کنید اندازه گوش خود را با اندازه هدفون‌ها مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

3. صدای زیاد این هندزفری­ها = آسیب دیدن گوش و دستگاه شنوایی!

یکی دیگر از معایب هندزفری­ ها آسیب رساندن به گوش در صورت زیاد کردن بیش از حد صدای موزیک می­ باشد. اگر شما صدا را بیش از حد مجاز زیاد کنید، ممکن است پرده صوتی گوش شما دچار آسیب شود. برای جلوگیری از چنین مشکلی حتماً باید حجم صدا را به اندازه مجاز بالا ببرید و از زیاد کردن بیش از حد آن جلوگیری کنید.

4. حواس ­پرتی در هنگام انجام کار های مهم!

همچنین ممکن است به هنگام استفاده از هندزفری مخصوصاً موقع رانندگی حواس شما پرت شود. البته چنین شرایطی در زمان استفاده از تلفن همراه وجود دارد. بی شک استفاده از هندزفری بی سیم میزان حواس ­پرتی شما را به شدت کاهش خواهد داد. اما باز هم ممکن است خطر آفرین باشد.

سخن آخر و جمع بندی این مطلب جذاب:

موبایل کالج (مرکز آموزش تعمیرات موبایل در کشور) در این مطلب جذاب اطلاعات بسیار کاملی در مورد هندزفری­ های بی سیم  و مزایا و معایب آن در اختیار شما قرار داد. همچنین ما سعی کردیم که در مورد بلوتوث و تشعشعات آن مطالب مفید و جدیدی را در اختیار شما کاربران قرار دهیم. یکی از نکات بسیار مهم در مورد هندزفری ­ها این است که باید به هنگام خرید آن به مقایسه هندزفری و سایز گوش خود توجه کنید. سعی کنید از هندزفری­ های با کیفیت و استاندارد استفاده کنید. در صورتی که می ­خواهید چندین ساعت از هندزفری بی سیم استفاده کنید، باید باتری آن را شارژ کنید و یا از هندزفری­ هایی با ظرفیت شارژ بالا استفاده کنید. سعی کنید این مطلب آموزشی را چندین بار مطالعه کرده و با دوستانتان به اشتراک بگذارید. بی‌شک نکات بسیاری را در این مقاله در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده­ ایم.

در ضمن برای تجربه تعمیری کاملاً بی دردسر و مطمئن، تیم ما پیشنهاد های ویژه­ ای برای شما خواهد داشت! مجموعه موبایل کالج یکی از بهترین مراکز تعمیرات موبایل در ایران است که قادر به تعمیر انواع گوشی های هوشمند است. در صورت داشتن سوال و اطلاعات بیشتر می­ توانید با کارشناسان تیم ما در تماس باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
برای امتیاز به این سایت کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *