راه حل های موثر برای تعمیر دکمه هوم آیفون

راهکار های جالب تعمیر دکمه هوم آیفون | موبایل کالج

خراب شدن دکمه هوم آیفون از مواردی است که نمی‌توان به همین راحتی از آن عبور کرد. زیرا؛ تمام عملکرد تلفن‌همراه را دچار اختلال خواهد نمود. همین که کاربر در یک صفحه گیر کند و توانایی انجام کار دیگری را نداشته باشد، عملاً انگار تلفن همراهش برای همیشه هنگ کرده و هیچ راهی جز تعویض یا دور انداختن آن ندارد. اگر دکمه هوم آیفون شما به هر دلیلی از کار افتاد، نگران نباشید؛ زیرا می­توان با چندین راه‌حل مختلف آن را برطرف کرد. در این مطلب با موبایل کالج تبریز همراه باشید تا اطلاعاتی در زمینه مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری دکمه هوم آیفون و همچنین راه حل­ های مربوط به برطرف کردن مشکل دکمه هوم آیفون در اختیار شما قراردهد.

اصلی ترین دلایل خراب شدن دکمه هوم آیفون چه مواردی می­تواند باشد؟

مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری را می­توان به دو دلیل عمده اختلال در عملکرد دکمه هوم آیفون نام برد. دقت کنید اگر ریشه مشکل قسمت نرم افزار تلفن همراه باشد، می­توان با ارائه چند راه حل آسان آن را برطرف کرد.

اما اگر مشکل در قسمت سخت افزاری باشد، برای رفع چنین ایرادی و تعمیر آن به زمان نسبتاً زیادی نیاز خواهیم داشت. بنابراین؛ اگر ریشه اختلال در عملکرد دکمه هوم آیفون مشکلات سخت افزاری باشد، می­توانید با استفاده از ترفندهایی که قرار است به شما آموزش دهیم به تعمیر دکمه هوم آیفون بپردازید.

در چه صورتی کاربر متوجه خواهد شد که دکمه هوم آیفون از کار افتاده­است یا عملکرد درستی ندارد؟

  1. از کار افتادن کامل دکمه هوم آیفون
  2. فشار زیاد برای عمل کردن دکمه هوم ایفون

لازم به ذکر است که مشکل کار نکردن دکمه هوم آیفون در برخی از مدل­های این تلفن همراه بسیار شایع تر از بقیه نسخه­های آن می­باشد. به عنوان مثال می توان دکمه هوم آیفون ۴ را مثال زد که به‌راحتی از کار می­افتد. موبایل کالج تبریز قصد دارد که در این مقاله راه حل­هایی را برای رفع مشکل عدم عملکرد دکمه هوم آیفون ارائه دهد.

باید خاطرنشان کنیم که گاهی اوقات حتی با استفاده از تعمیرات سخت افزاری نیز این مشکل برطرف نمی­شود و باید با استفاده از برنامه نرم افزاری روی صفحه نمایش دکمه هوم را نشان داد و از همین راه به کارکردهای دکمه فیزیکی هوم دسترسی پیدا کرد.

تعمیر سخت افزاری دکمه هوم آیفون:

تعمیر سخت افزاری دکمه هوم آیفون بهمراه تصویر
تعمیر سخت افزاری دکمه هوم آیفون بهمراه تصویر

عواملی همچون موارد زیر می­توانند موجب خرابی دکمه هوم آیفون شوند:

  • آبخوردگی
  • ضربه مستقیم
  • تحت فشار بودن
  • سقوط از ارتفاع

طبق توضیحات قبل، اشاره کردیم که آیفون ۴ بسیار راحت­تر از سایر مدل­های این برند از کار می­افتد!

حال ممکن است این سوال را بپرسید که آیا می‌توان بدون اقدام به مرکز تعمیرات موبایل دکمه هوم آیفون خود را تعمیر کنید؟

ما به شما توصیه می­کنیم که اگر تلفن همراه خود را از مرکزی تهیه کرده­اید که به شما گارانتی پس از فروش داده­است و دکمه هوم آیفون شما در زمان اعتبار گارانتی از کار افتاده است، حتماً به این مرکز مراجعه کنید تا مشکل به وجود آمده را برطرف کنند.

همچنین اگر دکمه هوم آیفون شما دچار ترک خوردگی یا شکستگی شده و ظاهر بدی را به تلفن همراه شما داده­است، می­توانید به مرکز تعمیرات موبایل رجوع کنید تا متخصصان به تعویض دکمه هوم آیفون شما بپردازند. لازم به ذکر است که گاهی اوقات دکمه هوم آیفون در معرض آب قرار می­گیرد و از کار می‌افتد که دلیل این ازکار افتادگی سولفاته شدن اجزای دکمه هوم و فلت ­های آن می­ باشد. در چنین شرایطی دکمه هوم را می­ توان با استفاده از سرویس فلت هوم و شستن دکمه به گوشی بازگرداند.

تعمیر نرم افزاری دکمه هوم آیفون:

دقت کنید در صورتی که تلفن همراه شما هیچ ضرب خوردگی و آبدیدگی نداشته باشد، اما مشکلی در دکمه هوم آیفون شما به وجود آمده باشد، می­توانید اقدام به ریستور گوشی بکنید.

اگر پس از ریستور کردن تلفن همراه مشکل کار نکردن دکمه هوم آیفون رفع شد، می­توان گفت که ریشه مشکل نرم افزاری بوده است. سیستم عامل آیفون ها به گونه ای طراحی شده که به کاربران این اجازه را می­دهد که در صورت خرابی دکمه هوم فیزیکی با استفاده از قابلیت­های iOS به دکمه هوم مجازی دسترسی پیدا کنند.

ممکن است سوال شما این باشد که چگونه می­توان به دکمه هوم مجازی دسترسی پیدا کرد. با موبایل کالج تبریز همراه باشید تا قدم به قدم به شما آموزش فعال کردن دکمه هوم مجازی را بدهیم.

  • قدم اول: بهSettings بروید.
  • قدم دوم: روی General تپ کنید.
  • قدم سوم: رویAccessibility تپ کنید.
  • قدم چهارم: صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به بخش تعامل برسید و روی Assistive Touch  تپ کنید.
  • قدم پنجم: روی آن تنگلی که مقابل Assistive Touch  می­بینید تپ کنید تا رنگ آن به سبز تغییر پیدا کند و به اصطلاح On  شود. بعد از اینکه روی تلفن همراه خود چنین گزینه ای را فعال نمودید، قسمت کوچکی از دستیار لمسی در سمت راست و پایین صفحه نمایش تلفن همراه قابل مشاهده می­باشد.

تعمیر دکمه هوم آیفون با یک راه حل عجیب اما کاربردی!

با توجه به اینکه نمی­توان دلیل علمی برای این روش پیدا نمود و شاید حتی احتمال آسیب رسیدن به تلفن همراه وجود داشته باشد، اما به هر حال می­توان یکی از راه حل­های عجیب اما کاربردی را از زبان کاربران برایتان شرح دهیم.

ابتدا تلفن همراه خود را روی یک سطح صاف قرار دهید. با استفاده از انگشت اشاره، دستانتان را روی دکمه هوم نگه دارید. حال با دست دیگر خود، تلفن‌همراه خود را خلاف جهت عقربه­های ساعت بچرخانید و همچنان سعی کنید انگشتتان را روی دکمه هوم تلفن همراه ثابت نگه داشته و از تکان خوردن آن جلوگیری کنید.

حداقل ۱۰ دور تلفن همراه را بچرخانید و در این زمان اصلاً انگشتتان را از روی دکمه هوم برندارید. باز هم تاکید می‌کنیم که چنین روشی صحت علمی نداشته و احتمال اینکه به تلفن همراه شما آسیب برساند نیز وجود دارد. اما به دلیل اینکه روی تعدادی از تلفن های همراه تاثیر گذار بوده­است، ما نیز برای شما شرح کردیم.

سخن آخر و جمع بندی این مطلب آموزشی:

دکمه آیفون شما ممکن است در اثر موارد مختلفی دچار خرابی شود! برای اینکه بتوانید یک تعمیر دکمه هوم آیفون یا تعویض آن را به صورت کاملاً بی دردسر و مطمئن تجربه کنید، ما به شما موبایل کالج تبریز را پیشنهاد می ­کنیم.

مجموعه موبایل کالج تبریز یکی از بهترین مراکز تعمیرات موبایل در سطح کشور می­ باشد که قادر به تعمیر انواع تلفن ­های هوشمند است.

‫0/5 ‫(0 نظر)
برای امتیاز به این سایت کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *