10 اصل اساسی برای آغاز تعمیرات موبایل

10 اصل اساسی برای آغاز تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل بی‌شک کار راحت و ساده‌ای نبوده و نیست و نیاز به دقت، حوصله و تجربه بالایی دارد. شما به عنوان کارآموز و مبتدی در این حرفه باید یکسری اصول اساسی را مورد توجه قرار­دهید. توجه به این اصول و رعایت آن ها باعث می­شود تا بتوانید در آینده کسب و کارتان را رونق ببخشید و در عرصه تعمیرات موبایل توانایی رقابت داشته باشید. در ادامه این مطلب همراه موبایل کالج باشید تا با اصول آغاز تعمیرات موبایل آشنا شوید.

این اصول کدام اند و هریک چه نکات ویژه­ای دارند؟

  1. تحصیلات آکادمیک
  2. آشنایی با انواع تلفن­های هوشمند
  3. مراجعه به یک مرکز آموزش تعمیرات موبایل درجه یک
  4. کیفیت آموزشی و گرفتن گواهینامه
  5. خرید چند گوشی مرده برای تمرین
  6. آشنایی با انواع جراحی گوشی و پیاده کردن آن­ها
  7. ابزارهای ضروری
  8. کسب تجربه
  9. کمک گرفتن از اینترنت
  10. به روز­بودن و افزایش اطلاعات

1. تحصیلات آکادمیک از اصل­های اساسی برای آموزش تعمیرات موبایل

تحصیلات آکادمیک خود را به پایان برسانید. به نظر می­رسد حرفه­ی تعمیرتلفن با مواردی که در مدارس و کارگاه­ها تدریس می­شود، متفاوت باشد. اما دانشگاهیان سازه­های اصلی هر حرفه­ای هستند. بسیار مهم است که قبل از انتخاب هر شغل و حرفه‌ای، تحصیلات اساسی دانشگاهی را انجام دهید. در واقع توسعه مهارت بعداً به وجود می‌آید و بیشتر اوقات فقط گسترش مطالعات آکادمیک است.

در بیشتر موارد فردی با سابقه علمی خوب می‌تواند بیش از سایرین که مطالعه زیادی نکرده‌اند به موفقیت برسد. رشد شخصیت و مهارت­های ارتباطی بین فردی در سطح آکادمیک رشد می­کند و برای یک حرفه سالم ضروری است. حوزه روزافزون فناوری فرصت­های زیادی را به این نسل جوان می بخشد.

می­توان پس از اتمام تحصیلات رسمی آموزش تعمیرات موبایل به یک تکنسین تعمیر تلفن همراه تبدیل شد و وارد این صنعت پر درآمد شد. همچنین می­توانید تعمیر تلفن همراه را همزمان با تحصیلات آکادمیک خود یاد بگیرید زیرا این یک دوره کوتاه مدت فنی است.

2. آشنایی با انواع تلفن­های هوشمند

شما باید با عملکردها و تنظیمات مختلف انواع تلفن­های همراه و تبلت ها آشنا باشید، تا بتوانیم مشکلات مختلف را به روش بهتری تشخیص داده و درک کنید. شما می­توانید با سه سیستم عامل رایج تلفن­های هوشمند یعنی Android، ios و Windows آشنا باشید.

آیفون­ها و تلفن­های اندرویدی بیشتر بازار گوشی‌های هوشمند فعلی را به خود اختصاص داده­اند. اگر مدت زمان قابل توجهی از هر دوی این تلفن­ها استفاده کنید قادرخواهیدبود به عملکردها و تنظیمات مختلف دسترسی پیدا کنید و به راحتی بتوانید آن ها را اداره کنید. همچنین می­توانید تفاوت بین خطاهای سخت افزاری و نرم افزاری را پس از یادگیری نحوه عملکرد این دستگاه­ها درک کنید.

در واقع آشنایی با محبوب ترین تلفن­های هوشمند مانند اپل و برخی از دستگاه‌های اندرویدی به درک و در نتیجه رفع آسان و ایرادات آن­ها کمک می‌کند.

3. مراجعه به یک مرکز آموزش تعمیرات موبایل درجه یک

یافتن یک مجموعه­ی آموزشی خوب، گامی اساسی و مهم برای دستیابی به یکی از بهترین تکنسین­های تعمیر تلفن همراه است. تعداد کمی از مراکز آموزشی تعمیرات موبایل در ارائه آموزش تعمیرات موبایل، درجه یک و حرفه‌ای هستند.

تیم موبایل کالج از آن دسته مراکزی است که به راحتی و با کمک آن می­توانید تمام دوره­های آموزش تعمیرات موبایل را به صورت کامل پشت سر گذاشته و به یک تکنسین تعمیر موبایل تبدیل شوید. برخورد صحیح این مجموعه در رابطه با نحوه آموزش صحیح کارآموزان باعث موفقیتشان در مدت زمان اندک شده است.

شما می­توانید با خیال آسوده به مجموعه­ی موبایل کالج تبریز بپیوندید و با خیال راحت دوره تعمیرات موبایل خود را در این مرکز سپری کنید.

4. کیفیت آموزشی و گرفتن گواهینامه

کیفیت آموزش هم به مجموعه تعمیرات موبایل و هم به مربیان آن بستگی دارد. اما جمع­آوری دانش به کار­آموز و دانشجو مربوط می­باشد. دقت کنید که دوره آموزشی تیم  موبایل کالج، هم شامل سخت افزار موبایل و هم شامل نرم افزار موبایل می­باشد. استفاده از آنچه آموخته­اید، بعداً در ابتدای شروع کار به استاد شدن در این تجارت کمک می­کند، اما ارزش گواهینامه نیز غیر قابل انکار است.

بعد از اینکه شما دوره آموزش تعمیرات موبایل را گذراندید و در آن شرکت کردید، تمام مهارت­های تعمیر را به صورت حرفه‌ای فرا گرفته­اید. دراین صورت می­توانید به کسب و کارتان رونق ببخشید و آن را در صنعت تعمیر تلفن­های موبایل، بزرگ کنید.

5. خرید چند گوشی مرده برای تمرین و آموزش تعمیرات موبایل

ابزارهای ضروری و چند تلفن مرده بخرید تا روی آن­ها تمرین کنید. مجموعه­ی  آموزشی موبایل کالج، آموزش عملی خوبی را به شما ارائه می­دهد. اما به همان اندازه مهم است که بتوانید آموزش عملی را در حد توان خود کسب کنید. برای این منظور می­توانید چند گوشی هوشمند ارزان قیمت و مرده یا قدیمی را خریداری کنید و روی آن­ها تمرین کنید.

6. آشنایی با انواع جراحی گوشی و پیاده­کردن آن­ها

سعی کنید انواع مختلفی از جراحی‌ها را  یاد گرفته و آن­ها را روی تلفن­های هوشمند پیاده کنید. قطعات و اجزای تلفن همراه، مادربرد را مطالعه کرده و در آخر تعویض LCD ها و پورت­های شارژر را یاد بگیرید.

همچنین با جدا کردن و مونتاژ مدل­های مختلف از این طریق آشنا خواهید شد .شما می­توانید تمام مراحل تعمیرات آموزش داده شده در مجموعه را با این تلفن­ها انجام دهید و بنابراین با روش­های مختلف تعمیر بیشتر آشنا شوید.

7. ابزار­های ضروری

ابزا­رهای اساسی تلفن همراه که هر کا­رآموز باید داشته باشد عبارتند از:

  • مجموعه درایور پیچ
  • درهای ­باز­کن موبایل
  • جام مکش
  • ایزوپروپیل الکل
  • مولتی‌متر
  • موچین

8. کسب تجربه از اصل­های اساسی برای اغاز یادگیری تعمیرات موبایل

تجربه به دست آوردن برای تسلط بر مهارت­های آموخته شده به عنوان یک گام بزرگ به سوی آموزش بهتر تعمیرات موبایل است. دانش نظری و عملی حیاتی است، اما فقط تجربه به شما کمک می کند تا درموقعیت­های زندگی واقعی کار کنید.

مدت و کیفیت آموزش پایه محکمی را ایجاد می‌کند اما تا زمانی که برای یک دوره خاص استخدام نشوید و کار نکنید این تجربه صفر است.

9. کمک گرفتن از دنیای اینترنت

از اینترنت کمک بگیرید و چیزهای زیادی در آن وجود دارد که شما می­توانید از طریق آن یاد بگیرید. بنابراین شما می­توانید از Google و YouTube برای آموزش تعمیرات موبایل و نکات مختلف کمک بگیرید.

از راهنمایی­های جداسازی قطعات تا راه حل­های جهنده، راهنماها و آموزش‌های مختلف برای مبتدیان و همچنین افراد خبره در اینترنت وجود دارد که دانش شما را بهبود می‌بخشد.

10. به روز­بودن و افزایش اطلاعات

سعی کنید دائماً با اطلاعات روز و ترفندهای روز تعمیر موبایل­ آشنا شوید و کلاس­ها و دوره­های اختصاصی را برای فراگیری این ترفند­ها پشت سر بگذارید؛ زیرا با توجه به تولید گوشی­های بسیار هوشمند شما نیز باید به عنوان تعمیرکار موبایل آپدیت و به روز شوید و بتوانید با نحوه کار تکنولوژی های روزدنیا اشنا باشید.

سخن آخر این مطلب آموزشی جذاب:

موبایل کالج تبریز در عرصه تعمیر موبایل و همچنین آموزش تعمیرات موبایل در تبریز تمام تلاش خود را کرده است تا بهترین و کامل ترین نوع آموزش را در اختیار مراجعه کنندگان عزیز قرار­دهد. در این مطلب سعی کردیم که به اصول اساسی آموزش تعمیرات موبایل به صورت دقیق و کامل بپردازیم. امیدواریم مورد پسند شما واقع شده باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)
برای امتیاز به این سایت کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *