ابزار کار تعمیرات موبایل

ابزار کار تعمیرات موبایل

مجموعه کالج در این مبحث شما رو با ابزارهای مورد نیاز برای شروع  حرفه تعمیرات موبایل آشناتون می‌کند و هزینه مورد نیاز برای تهیه ابزارهای لازم را برآورد می‌کند.

برای هر کدام از ابزارها توضیحاتی اعم از نحوه کارایی و استفاده هر کدام را ارائه می‌دهیم. ابزارها رو دسته بندی می‌کنیم و سعی می‌کنیم ابزاری با کیفت مناسب، همچنین ابزاری با قیمت مناسب رو به محضر شما پیشنهاد بدهیم.

بحث ما تا حدودی مفصل خواهد بود و نیازمند زمان تقریبی برای خواندن محتوا چیزی حدود 30 دقیقه  می‌باشد البته ما تمام اطلاعات را نمی‌توانیم در یک مطلب خدمتتان ارائه بدهیم و نیازمند این می‌باشد که خودتان تحقیقات لازمه را انجام بدهید.

1-هیتروهویه: وسیله به اسم هیتر، همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید، از دستگاهی با یک بدنه، دسته و هویه تشکیل شده است. موتور دستگاه در داخل جعبه منجر به تولید باد می‌شود و دسته دستگاه دارای یک المنت برای تولید گرما می‌باشد. باد تولید شده، گرمای دسته را به بیرون هدایت می‌کند و ما از این گرما تولید شده برای ذوب کردن قلع، برداشتن و گذاشتن قطعات از روی مدار تلفن همراه استفاده می‌کنیم.

 هویه  که متصل به هیتر است برای قلع کاری، رفع قلع مردگی و همچنین برداشتن و گذاشتن المان‌ها وعنصرها در مدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2- دستگاه منبع تغذیه: تغذیه مورد نیاز برای روشن کردن تلفن همراه بدون نیاز به باطری رو می‌تواند برای ما فراهم کند تا بتوانیم گوشی رو روشن کنیم و بیشتر برای عیب‌یابی مدار تلفن همراه از آن استفاده می‌کنیم. به نظر تیم کالج منبع تغذیه می‌تواند دست راست یه تعمیر کارمتخصص باشد.

انواع مختلفی دارد و برای حرفه تعمیرات موبایل منبعی که دو آمپر و پنج ولت دارد کافی می‌باشد اما در بازار منبع‌ها با دو آمپر و پانوزده ولت یافت می‌شوند.

3- مولتی متر: همانطور که از اسمش پیدا است، کار متر کردن یا همان اندازه‌گیری چندین المان مورد استفاده در مدار تلفن همراه را بر عهده دارد و بیشتر رایج است که به جای مولتی‌متر، اهم‌متر صدا می‌زنند. مانند اندازه‌گیری ولتاژ، اهم، ظرفیت خازن، سلف و… و برای عیب‌یابی می‌توانیم به عنوان دست چپ یک تعمیر کارمتخصص در نظر بگیریم.‌

انواع واقسام مختلفی دارد  و در رنج قیمت‌های متفاوت که هر کدام می‌توانند کارهای لازمه رو انجام بدهند و موبایل کالج پیشنهاد می‌دهد تا مولتی‌متری با کیفیت مناسب تهیه کنید که در حرفه ما خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4- سپراتور(اتو): دستگاهی که برای سطع مقطع در اندازه، ده سانتی مترمربع گرما تولید می‌کند. برای جدا کردن تاچ و ال سی دی به کار می‌رود. با قیمتی حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان می‌توانیم تهیه کنیم البته هر کدام از سپراتورها مزایایی دارد و بهتراست از سپراتورهایی تهیه شود که مکنده هم دارند.

5- لوپ (میکروسکوپ دیجیتالی): یکی از ابزارهای مهم در زمینه تعمیرات موبایل است و تیم کالج اسم، چشم مسلح متخصص را بدان نام داده است. این ابزار می‌تواند مدار رو برای شما  نسبت به کیفیت و برند لوپ در حدود 50برابر زوم ‌کند و می‌توانیم دید بهتری برای تعمیرات برد موبایل داشته باشیم. در بازار در انواع مختلفی وجود دارند. قیمت‌ انواع لوپ در بازه سه میلیون الی 12 میلیون و بیشتر را می‌توانیم در بازار مشاهده کنیم. لوپ‌های یاکسون به قیمتی حدود 6 میلیون لوپ مناسبی برای انجام تعمیرات می باشد.

6- دستگاه یو وی: برای سفت کردن چسب یو وی به کار می‌رود و تعمیر کاران مبتدی آنچنان نیازی به تهیه آن ندارند.

این قسمت از ابزارها که شامل دستگاه‌های مورد نیاز بودن را ارائه کردیم. نوبت به معرفی ابزارهای است که آنچنان گران نیستند و به راحتی می‌شود تهیه کرد.

7- گیره مدار: برای ثابت نگه داشتن مدارموبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانیم کارمان را بر روی مدار به راحتی انجام بدهیم. این قسم در بازار که وجود دارند به دلیل سبک بودنشان نمی‌توانند به صورت خوب مدار را ثابت نگه دارند برا همین پیشنهاد مجموعه کالج این است که برای راحتی کارتان وزنه سنگینی به این گیره‌ها اضافه کنید.

8- انواع پیچ گوشتی که برای باز بست پیچ‌های تلفن همراه به کار می‌روند و دارای ظرافت خاصی می‌باشند. نام‌های T4, T5, T6 و چهار سو و پیچ گوشتی های مربوط به موبایل آیفون که قیمت هر کدام چیزی حدود 50 هزار می‌باشد.

9- سیم قلع: سیم نازک از جنس قلع می‌باشد. سیم قلع میکانیکی در بازار برای حرفه ما مناسب است. در اندازه‌های مختلفی هستند، اندازه 3/0 کارایی بهتری برای ما دارد.

10- تیغ جراحی: برای ظریف کاری‌های برش و خراش در مدار تلفن همراه مورد استفاده قرار میگیرد.

11- چسب B7000: چسب مخصوصی برای چسباندن قطعات مثل تاچ و ال ای دی می‌توانیم استفاده کنیم.

12- پنس: برای کار بر روی مدار موبایل، برداشتن و گذاشتن قطعات، المان‌های الکتریکی و اکترونیکی به کار می‌رود. انواع پنس سر صاف و سر کچ داریم. در اندازه و ضخامت‌های متفاوت موجود می‌باشد. پنسی که نوک‌های آن زود حالت نگیرد برای کار ما مناسب است.

3- چسب نسوز: برای جلوگیری از سوختن قطعات پلاستیکی روی مدار مثل کانکتور به وسیله دستگاه هیتراستفاده می‌شود.

14- خمیر قلع: برای پایه سازی آی سی‌ها از خمیر قلع به همراه شابلون استفاده می‌شود. می‌توانیم به جای خمیر قلع برای راحتی کار از ساچمه قلع که اندازه‌های مختلفی نسبت به پایه‌های آی‌سی دارند استفاده بکنیم.

15- روغن لحیم: برای تمیز کردن نوک هویه مورد استفاده قرار میگیرد.

16- روغن یا مایع فلکس: مزیتش پایین آوردن نقطه ذوب قلع است و همچنین چسبندگی بین قلع رو افزایش می‌دهد در نتیجه کارمان را برای ظریف کاری راحت می‌کند.

17- سیم لاکی: سیم نازکی است و دارای عایق که می‌توانیم با آن المان‌هایی که ارتباطشون باهم قطع شده باشد را مجددا به هم وصل کنیم.

18- سیم قلع کش: برای تمیز کردن قلع و چسب آی‌سی‌ها مورد استفاده قرار میگیرد.

19- شابلون: ابزاری برای پایه سازی آی‌سی با استفاده از خمیرقلع یا ساچمه قلع می‌باشد.

20 – خار کش: برای باز کردن قاب انواع گوشی مورد استفاده قرار میگیرد.

21-  تینر: برای شست و شوی مدار تلفن همراه، جلوگیری از رسوب گذاری، تمیز کردن مدار از روغن فلکس، آب و هر مایعاتی که می‌تواند موجب آسیب دیدن تلفن موبایل شود، از تینراستفاده می‌شود. مناسب ترین آن تینر ده‌هزار می‌باشد.

از دید تیم کالج ابزار با کیفیت مناسب موجب می‌شود یک متخصص با ظرافت هر چه تمام بتواند کار خودش را انجا بدهد. در نتیجه بهتر است از ابزارهایی که می‌توانند نیاز ما را در حد قابل قبولی تامین کند را تهیه بکنیم.

بروآورد هزینه لازم  برای تهیه لوازم تعمیرات موبایل، البته فقط لوازم مربوط به تعمیرات سخت‌افزار چیزی در حدود بیست میلیون تومان می‌باشد.

ممکن است برخی لوازم را که می‌تواند مورد نیاز  حرفه تعمیرات تلفن همراه باشد را از قلم انداخته باشیم. برای راحتی خاطرتان حتما از وب ‌سایت‌های همکاران ما در این حوزه دیدن فرمایید.

سعی خواهیم کرد در مطلب بعدی لوازم مورد نیاز برای تعمیرات‌ نرم‌افزاری و توضیحات مختصری از موارد مطرح شده، همچنین از مهمترین کارایی‌های هر کدام را خدمتتان ارائه بدهیم.

شما میتوانید با ثبت نام در دوره های آموزشی تعمیرات موبایل در تبریز به راحتی در این حرفه پر سود و پر رونق وارد بشوید

‫0/5 ‫(0 نظر)
برای امتیاز به این سایت کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *