نحوه انتقال برنامه ها و فایل ها به کارت SD در Android

نحوه انتقال برنامه ها و فایل ها به کارت SD در Android

یکی از  مشکللات رایج  که افراد در هنگام استفاده از  گوشی هوشمند یا تبلت، دارند کمبود فضا یا حافظه برای حفظ تصاویر و ویدیو و یا نصب بازی‌های ویدیویی و برنامه‌های دیگر است . یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها برای این موضوع ، علاوه بر حذف محتوا از دستگاه شما، انتقال برنامه‌های اندرویدی به کارت SD می باشد. SD به طور رسمی مخفف کلمه Secure Digital   به معنی  دیجیتال امن است.

نحوه انتقال برنامه ها به کارت SD در Android

برای انتقال برنامه­های گوشی به کارت SD ، مراحل زیر را انجام دهید.

تنظیمات را باز کنید.

روی  APPS یا برنامه ها ضربه بزنید.

در این بخش لیستی از اپلیکیشن ها یا برنامه های نصب شده در دستگاه نمایان می شوند. در بخش فوقانی صفحه تب های مختلفی وجود دارد. در تب Downloaded یا بارگیری شده  لیست برنامه های دانلود شده نمایش داده می شوند. در تب On SD Card یا کارت حافظه لیست برنامه هایی را مشاهده می کنید که در کارت حافظه ذخیره شده اند. تب Running یا در حال اجرا، لیست برنامه هایی را نشان می دهد که در حال اجرا هستند. ودر نهایت تب ALL یا همه نمایانگر تمام برنامه هایی می باشد که در دستگاهتان وجود دارد

برنامه مورد نظر خود را برای انتقال به کارت SD پیدا کرده و از لیست بر روی نام آن ضربه بزنید. سپس گزینه انتقال به کارت حافظه را انتخاب بکنید.

 اغلب برنامه‌های اندروید  (برنامه های نصب شده توسط خود فرد) را می توان به کارت انتقال داد اما این امکان برای برخی برنامه ها ی موجود در دستگاه و جود ندارد. این محدودیت معمولا بر روی برنامه‌ها توسط سازندگان آن‌ها به دلیل نیاز به دستیابی مستقیم دستگاه شما به برنامه ها  قرار داده می‌شود چنین برنامه هایی همچنین می توانند برای عملکرد صحیح گوشی هوشمند یا رایانه لوحی شما ضروری باشند و قرار دادن آنها روی کارت  حافظه باعث می شود دستگاه شما در هنگام حذف کارت  SD خراب شود.

اگر یک برنامه Android امکان انتقال به کارت SD را ندارد ، گزینه انتقال آن به سادگی نشان داده نمی شود ، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد انتقال برنامه های اشتباه نیست

  • از کارتهای SD برای موارد دیگر نیز می توان استفاده کرد.

علاوه بر اینکه برای ذخیره سازی نصب برنامه های اندرویدی مورد استفاده قرار می گیرد ، از کارتهای SD نیز می توانید برای ذخیره عکس ، فیلم و سایر فایلها در دستگاه های اندروید استفاده کنید. قرار دادن فایل ها بر روی کارت SD نه تنها فضای دستگاه شما را آزاد می کند بلکه به شما امکان می دهد که آن‌ها را به راحتی به یک دستگاه دیگر مانند کامپیوتر یا لپ تاب منتقل کنید.در زیر به صورت کوتاه نحوه انتقال آموزش  داده شده است. ابتدا گزینه فایل های شخصی را انتخاب کرده سپس فایل مورد نظر به عنوان نمونه تصاویر را انتخاب کرده و بر روی علامت سه نقطه عمودی در بالای راست ضربه بزنید پس از انتخاب گزینه “انتقال” و محل ذخیره کارت CD عمل انتقال را با موفقیت انجام دهید.

برای شرکت در دوره های آموزشی تعمیراتی موبایل در تبریز میتونید از پیج دیدن کنید 

‫0/5 ‫(0 نظر)
برای امتیاز به این سایت کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *